torsdag den 18. april 2013

Imens jeg sov!

Hov hvad skete der lige der.

Næsten over en nat og masser af sne skete der mirakler i haven. Skønne mirakler. Ser ud som om foråret har fundet vej til min have også.



Jeg er lidt tosset med Anemoner. Har dem i rød, hvid og blå. Så var ude og kigge efter dem. Og til min store overraskelse er 2 af dem i fuldt flor.











De er da smukke. Og oser af forår.

Den smukke røde er ikke klar endnu. Så jeg venter tålmodigt på den.










Snepryd. Er en lille løgplante, men hold da op hvor den har fart på. Den er mere lilla end billedet umiddelbart kan vise.




Juleroser/Påskeklokkerne er også i gang. Denne er ny og den første som jeg syntes vender den "rigtige" vej, så man kan se blomsten.

Den er meget sart grøn.










Og den hvide Julerose. Her er brumbassen allerede i gang. Skønt og se. Holder meget af denne lille fyr.
















En etageprimula er også allerede i fuld sving. Kan ikke engang huske at jeg havde den.











Ha´ et skønt forår derude også selvom vi i dag - i hvert fald her - er startet med blæst og overskyet.


13 kommentarer:

  1. den totale forårsstemning :) - skønt

    SvarSlet
  2. Som du kan nu Lise Lotte. Hvor er det dejligt, at der endelig er gang i det hele, men det er svært at nå alt det, der pludselig skal laves. Du har nok gang i at prikle. Jeg skal ud og forsøge mig nu.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Kære Lise Lotte
    Sikke et dejligt lille mirakel af anemoner! Hvor har vi dog længtes efter at se dem. Jeg vil holde rigtig godt øje med om der er nogle i skoven ogsåå senere i dag. Og ellers er det jo dårende dejlige forårsvækster du viser :)
    Her blæser det også og der er mange skyer.
    Hav en rigtig god dag :-)
    Knus Rose

    SvarSlet
  4. Ja, nu gælder det om at holde tungen lige i munden og nyde hvert et øjeblik, for nu er der virkelig kommet gang i karussellen!
    Dine etageprimula er supersøde og fantastisk at de er så langt. Jeg må vist lige ud og kigge en ekstra gang... :)

    SvarSlet
  5. Helt enig med Tim - total forårsstemning.

    SvarSlet
  6. Smukke billeder - ren forår.
    Det er en fin etage Primula du viser.

    SvarSlet
  7. Sikke fint den står Etageprimulaen og så allerede så langt fremme. Ja Anemonerne er der bare lige pludselig, til stor glæde og overraskelse :O)

    SvarSlet
  8. Ja hold op nu pibler det op af jorden.........så er det om at vågne af Tornerose søvnen, hvis man vil være med på 1. Parket!

    SvarSlet
  9. Hej Lise Lotte.Ja! nu pibler det op af jorden.Og de skønne anemoner får da en i forårshumør.Mine er slet ikke så langt.Og jeg har da også lige været ude for at finde mine kugleprimula,men de er kun lige synlige.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
  10. åh de skønne anemoner .... :) SUK...

    SvarSlet
  11. Jeg er altså vild med etageprimula (som jeg kalder kugleprimula, med mindre der kommer flere etager på din senere) og din ser ganske dejlig ud. Jeg har den kun i blå/lilla, så det er vist én af de planter, som jeg skal have fat i nogle flere af på sigt.

    Skønne anemoner - jeg må vist en tur i skoven i weekenden, for jeg elsker det hvide tæppe i bunden, når alle anemonerne er sprunget ud.

    SvarSlet
  12. Jeg skal love for at der er stemning af forår her på dine fotos,de anemoner ser godt ud,en rigtig forårsblomst:)

    SvarSlet
  13. Hej. Der er sandelig gang i foråret hos dig. Her hos mig er det slet ikke lige sådan. Det er meget småt. Rigtig god weekend.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...