fredag den 6. marts 2015

En roses hemmelighed



Vi flyttede ind i vores hus for snart 9 år siden. Denne rose var i haven, da vi flyttede ind. Den er så utrolig smuk, livskraftig og sygdomsfri. Bliver mere og mere glad for den, som årene går.

Jeg har aldrig kunnet finde ud af, hvad den hed. Så fik Lisbeth fra Høneballehaven den glimrende idé, at jeg kunne høre Knud Pedersen fra Rosenposten, hvad den hedder. Og sørme om han ikke ud fra bare et billede, med det samme kunne fortælle mig, hvad den hedder. Jeg er altså imponeret.

Rosa Nordina  og det er en Poulsen rose


Det er en skøn klatrerose op til 2 meter. Her forgrener den sig ivrigt og er i hvert fald 2 meter høj. Utrolig nem og passe, så den kan anbefales. Selve rosen er ikke så stor, men meget smuk.


12 kommentarer:

  1. Hold da op det var en god idé, jeg fik der. Jeg har hørt om andre, der har spurgt ham om roser. Det er en utrolig smuk rose, har den duft. Ok googlede den selv. den har en mild duft står der. Den kan ikke fås hos Rosenposten men i Bilka som barrodsrose. Selv Jas roser har den tilsyneladende ikke.
    Tak fordi du lavede indlæg om den Lise Lotte.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Ja det var da et super råd. Tak for det. Det er da imponerende, at han bare ved at se billedet vidste, hvad det var for en rose.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  2. Den ser både smuk og frodig ud. Det er altid rart at kende navnet på de planter, man glædes over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie. Ja det er da lidt hyggeligt og vide, og skulle det værste ske, at den dør, kan jeg jo nu få en ny :)
      Kh Lise Lotte

      Slet
  3. Åhh, hvor er den smuk. Den kan jeg godt forstå du er glad for..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er bare så smuk. Bliver glad når jeg kommer rundt om hjørnet og ser den i fuld flor :)

      Slet
  4. Den roser ser jo bare vidunderlig ud. Det er dejligt at vide hvad roserne hedder, jeg er også igang med at identificere mine.
    Rigtig god lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna Vibeke. Ja jeg syntes jo, at det er rart og vide, hvad min planter hedder. Skulle det værste ske og min rose går til, kan jeg nu få en ny :)
      Kh Lise Lotte

      Slet
  5. Hej Lise Lotte.Sikke da en smuksak du viser....................og godt at du fik navn på den.
    Dejligt med den roser der både er sygdomsfri og livskraftig.
    Rigtig dejlig weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Tusinde tak. Ja ikke, jeg er også så glad for den. I starten syntes jeg, at den var lidt bette, men det gør jeg ikke mere. Den er blevet stor og flot.
      Knus Lise Lotte

      Slet
  6. Hvor er den smuk! Ja, ham Knud Pedersen ved så meget og er venligheden selv. Jeg nyder også mine roser fra ham. Og nu kan vi snart komme igang i haven igen. God lørdag! Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorthe. Tusinde tak. Ja det er utroligt, at han kender rosen med det samme :) jeg var imponeret. Glæder mig til at komme i haven igen, er så småt begyndt, men det er nu lidt koldt derude endnu. Knus Lotte

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...