mandag den 4. maj 2015

Hvem sagde tulipaner

Jeg er ikke den store Tulipan fan, men måske det ændrer sig lidt nu. Jeg var St. Bededag på besøg på Gavnø. Det er ikke sted, jeg har været siden, jeg var barn, men jeg fik pludselig trang til at gense det.









Og her var der smæk for skillingerne. Tulipaner i alle størrelser og farver.

Så ja jeg faldt for nogle stykker, som nu skal hjem i haven, så jeg kan glædes over dem hvert forår. Og så er de jo heller ikke så tosset i buketter, når man nu godt kan lide det.

















Candy Prince

Den kunne godt finde plads i min have















Delta Strong.
Og lidt af denne. Den er svagt gul, ses ikke så tydeligt på billedet.









Orange Princes

Denne bor allerede i haven, ja det gjorde den da vi flytttede ind. Så den er i hvert fald stærk og trofast.









Skulle du nu få lyst til flere Tulipaner i haven, så kan man kommer til GRAV SELV OP på Gavnø den 31. maj. Kender ikke de nærmere detaljer, hørte det fra andre gæster :)






15 kommentarer:

  1. Ja mon ikke det kan omvende dig, hvor er det flot, tak for du deler billeder.
    Candy Prince er flot, den kan jeg godt forstå, at du er faldet for.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Jo jeg er i hvert fald halv omvendt. Jeg må have lidt flere tulipaner i haven, de er jo smukke, når bare der er mange nok :) :)
      Kh Lise Lotte

      Slet
  2. Jeg er dybt tulipanafhængig, men det der mønster-noget bliver vist aldrig mig....så håber du får mod på tulipaner nu...og gør det på lige præcis din egen måde:0)
    Dejlig aften fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Katinka. Ja det er gået op for mig, at hvis jeg havde lidt flere var det noget helt andet. De sølle par stykker jeg har, gør det jo ikke :) Jeg har det ligesom dig, det skal ikke være for opstillet, det skal se naturligt ud, men en god måde og se, hvad der findes.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  3. Hej Lise Lotte.Skønne billeder af alle de smukke tulipaner.........................viser også mine,men i noget mindre format.
    Og den Candy Prince er da en rigtig skønhed.
    Så nu kan det da være at du bliver vild med tulipaner.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Jeg er allerede begyndt og lede efter flere Tulipaner, så jeg er klar til efteråret. Det eneste jeg syntes er svært, er at få dem placeret i haven, så det ser godt ud :)
      Knus Lise Lotte

      Slet
  4. Det er så smuk med så mange tulipaner på en gang.
    Især synes jeg godt om de lyserøde og de cremehvide.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente. Det er nemlig lige det. Jeg har kun lidt forkølet eksemplarer i haven og tror det er derfor, at det ser mærkeligt ud. Så nu vil jeg finde lidt flere og få dem sat i efteråret. De cremehvide og mørkerøde Tulipaner er nok dem, vi begge er faldet mest for.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  5. Jeg elsker simpelthen tulipaner og arbejder hele tiden på at få flere og finde de rigtigt driftssikre, som kommer igen år-efter-år. Grav selv op dag - det lyder da som en god ide hvis man bor i nærheden.
    Heldigvis er der tulipaner nok til alles smag og sammensætning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla. De er også flotte, når bare de er mange nok :) Jeg har også haft svært ved at finde de driftsikre, så bedst som jeg syntes, at nu er den der, så kommer de ikke næste år og så er jeg lige vidt. Jeg tror, at jeg vil prøve med de cremehvide og mørkerøde og så håbe, at de kommer igen.
      Knus Lise Lotte

      Slet
  6. Hej Lise Lotte. Wauv sikke et flor. Det er bare virkelig flot. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte. Det var også imponerende. Så jeg er ved og overgive mig lidt til Tulipanerne :) Kh Lise Lotte

      Slet
  7. Der er noget særligt over sådanne tæpper af tulipaner, og på denne måde er det nemt at bestemme sine yndlinge. Det er imponerende, men jeg er mere til opdelte bede hvor tulipanerne står sammen med andre planter og jeg holder meget af tulipaner i mine egne bede:-)
    Jeg tror at jeg skal overveje Orange Princes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Det åbnede i hvert fald mine øjne for Tulipaner. Der skal bare være nok og i grupper, så er det pænere, så ja jeg skal også have bestilt lidt flere. Orange Prince er også rigtig smuk. Og stræk. Kh Lise Lotte

      Slet
  8. Vi har talt om at besøge Gavnø mange gange, - og det skal nok komme!! Grav-selv-løg lyder ellers også besnærende, men weekenden er besat. Men tak for skønne billeder fra stedet, jeg vil returnerer snarest med tulipaner fra keukenhof. ;o)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...