torsdag den 23. januar 2014

Forberedelser på mormor-titel. Babytøj i lange baner

Jeg er ved at opbygge et mindre tøjforråd til mit kommende barnebarn. Jeg har opdaget, at det at strikke og sy giver mig det samme som min elskede have. Ro, hygge og glæde. Så lige nu står den mest på babytøj.

Skulle der være nogen derude, der har lyst til at kigge mig over skulderen kommer her lidt af godbidderne.


Kjoler model Lene Holme Samsøe. Garn fra www.garnudsalg.dk Et sted jeg elsker og handle. Fantastisk service og dertil gode priser. Kan varmt anbefales. Og det er så helt for min egen regning.


Trøjer også Lene Holme Samsøe. Garn samme sted fra.


Bluser også Lene Holme Samsøe. Ja jeg er glad for hendes opskrifter :)

 
Modelen kan jeg ikke lige huske. En opskrift jeg købte i dyre domme i København. Garn samme sted fra.


Ind imellem forsøger jeg mig så med at sy lidt. Der skal lidt afveksling til.

For tiden er det så Kashmir Cardigan fra Helga Isager til mig selv jeg er i gang med. Efter 2 gange af have strikket baglæns håber jeg, at 3. gang er lykkens gang. Kan ikke ramme størrelsen rigtigt. Enten alt alt for stor eller for lille.

18 kommentarer:

  1. Nej hvor er de søde Lise Lotte, babyen kommer ikke til at mangle noget med dig som mormor. Det må være dejligt med sådan en vinterhobby, jeg er ikke til håndarbejde.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Lisbeth. Jeg elsker jo håndarbejde, så jeg nyder det. Altså når jeg ikke lige syr mig i fingeren :)
      Knus Lise Lotte

      Slet
  2. Det er en titel, der bringer mange lykkelige stunder - og sikken masse dejlig strik, som der sikkert er puttet mange forventningsfulde tanker ind i. Jeg går også selv og overvejer noget a la Kashmir, men det varer vist længe inden jeg får bogen fra biblioteket. Egentlig vil jeg også bare se principperne for at blande garnet. jeg holder også meget af garnudsalget. Hvornår mon den lille pige kommer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ellen. Ja der er masser af kærlighed i det tøj. Vi glæder os alle sammen. Den lille pige kommer 4. maj eller deromkring :)
      Kh Lise Lotte

      Slet
  3. Hvor er det fint, både det du strikker og det du syr.
    Jeg synes også at strikke og sy her om vinteren er afslappende.
    Jeg har også 4 børnebørn som altid gerne vil aftage tingene.
    Glæder mig til at se mere fra din kreative side.
    Hilsen Bente Busk

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente. Tusinde tak. Jeg slapper så meget af, så snart jeg laver noget kreativt, så det er jo bare om at udnytte det.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  4. Hej Lise Lotte - så fik vi endelig lidt at se - det er godt nok en flot kollektion du oparbejder her. Jeg er selv glad for at handle i Garnudsalg, de har mange fristelser. Lene Holme Samsøes modeller har jeg flere opskrifter på i min mappe, men har ikke fået lavet nogle endnu. Det skal jeg til, næste gang der er brug for en barselsgave. Det er helt sandt hvad du skriver om at finde ro og afslapning i strikketøjet, det kender jeg rigtigt godt. Så haven om sommeren og strik om vinteren :) Hvornår er det nu at barnebarnet kommer til verden?

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla. Tusinde tak. Jeg er lidt til "grin" over alt det jeg syr og strikker, men jeg nyder det. Vores lille prinsesse kommer i starten af maj. Så vi glæder os.
      Knus Lise Lotte

      Slet
  5. Sikke mange dejlige ting du har produceret, det er bare så lækkert med hjemmestrikkede sager. Jeg syede en del til mine egne børn, men når det kommer til strikning så holder jeg mig til små lyserøde julegrise:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Tusinde tak. Altså de der små lyserøde grise er også skønne. Mine fik så kun 2 ben, helt klart en fejl :):) havde ikke opdaget at grise har 4 ben.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  6. Ja du har været flittig i vinter Lise Lotte! Det er jeg sikker på bliver taget imod med kyshånd. Det er så mange søde ting du har produceret. Mht til grisene har du jo set opskriften hos Lisbeth Countryliv, ved jeg....Dem er jeg nemlig så glad for!
    Jeg reparerer tøj for mine »unger«.....lynlåse og masker der er løbet, bukser der skal lægges op osv. Det hygger jeg mig ved i vinterens kulde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente. Ja jeg har været flittig. Har strikket rigtig meget. Godt for tankerne :) og de der grise, uha altså, snak ikke om det.
      Knus Lise Lotte

      Slet
  7. Hej Lise Lotte.Hvor er det nogle fine ting du har strikket.........og syet.Er sikker på at det bliver vel modtaget.Dejligt at du kan få vinteren til at gå med de kreative sysler.
    Jeg bruger tiden lige nu til at lære mit nye kamera at kende.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Tusinde tak. Lyder spændende med dit nye kamera, så kommer der vel fine nye billeder på bloggen.
      Knus Lise Lotte

      Slet
  8. Hvor har du dog været flittig.
    Fine tin du har strikket/syet.. Det skal nok falde i god jord, som man siger...
    Tak for kikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der kommer noget for hånden. Det er ren glæde :) Og tak skal du have.
      Kh
      Lise Lotte

      Slet
  9. Først tillykke med den kommende titel. Hvor har du været flittig. Det er nogle rigtig søde kjoler og trøjer. Jeg har også strikket her i vinter, men kun i min egen størrelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak May. Det er skønt og dejligt hurtigt med de små størrelser :) det går lidt langsommere med de store.
      Kh
      Lise LOtte

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...