mandag den 18. maj 2015

En lille rundtur i haven

Hvis du har lyst til at se lidt af min have, kommer der lidt billeder her. Vi har ikke den helt store have, så det er med at udnytte pladsen optimalt. Vi har utallige stauder, masser af roser, træer- & buske af mange slags, både frugttræer og pyntelige. Ja vi har endda vand i haven, måske ikke det helt store, men vi har det. Og ja så vores dejlige drivhus og mit lille palads (hvor jeg kan stå og lave nye planter m.m)


Hende der uforvarende er kommet med på billedet er fruen i huset. Det kan næsten lykkes og gemme sig for omverdenen, i hvert fald den med kamera i hånden. Vi er ved og lukke vores bedkanter rundt i haven med stauder, her er det Lodden Løvefod og Juleroser. Vi vil i det hele taget forsøge og lukke al bar jord ude. Det der med at luge for ukrudt er ikke vores store interesse.







Et lille hjørne i haven. Det er meningen, at hen af vejen skal den lille terrasse lukkes med et tag af rosen Helena Lykkefund. Vi bruger den faktisk ikke så meget, den er meget tæt på naboen, så vi føler os ikke helt tilpas der. Til gengæld vokser der dejlige brombær på hele "bagvæggen".


























Et af vores mange æbletræer. Det stod i haven, da vi flyttede ind og det viste sig, at der er ikke mindre end 4 forskellige slags æbler på træet. Vi kan godt lide træer og har rigtig mange af dem, til trods for havens størrelse.


I kan lige se lidt af hjørnet på vores store terrasse, hvor vi bruger meget tid, når vi skal slappe af og hygger med gæster.


Vi er begyndt og lave små stier rundt i haven og forsøger og lave det så der er nye oplevelser, når man går rundt.







12 kommentarer:

  1. Kære Liselotte Dejlige billeder, det er altid meget interessant at se Hvorledes andres haver er indrettet og dermed få nye ideer. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina. Tusinde tak. Ja det er ret hyggeligt og se andres haver. Jeg får også altid mange gode idéer ved at kigge hos andre. Kh Lise Lotte

      Slet
  2. Så tager vi da lige en tur i din have også Lise Lotte, det ser godt ud, jeg kan godt lide, at I har store træer trods havens størrelsen. Nu kan du så tage en tur i min have, hvis du altså ikke har gjort det. Ja det har du jo, men det er tre år siden. Her kan du spare færgebilletten.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Ja træer kan vi altså ikke undvære. Vi har fjernet 3 store Birketræer, de snuppede vandet fra alle vores andre træer osv, og så måtte vi finde nogle andre, der passede bedre ind :). Kh Lise Lotte

      Slet
  3. Hej Lise Lotte.Dejlig rundtur i din have...................og et skønt drivhus du har.
    Stier rundt i haven er bare en rigtig god ide.Og gamle træer i haven har jeg jo også.
    Det er bare dejligt for det giver en god struktur i haven.
    Kan se at du også har små buskbom hække .................en god måde at hegne bedene ind på.
    Dit bed i græsset på billede nr to ser rigtig godt ud....................viser også mit nye bed i græsset.
    Og også en påfugl fra Tivoli.
    Dejligt frodigt ser der ud hos dig....................og at luge tror jeg ikke der er nogle af os der synes om.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Tusinde tak. Ja vi er super glade for det drivhus, det er vores udestue. Jeg elsker og sidde derude, især i regnvejr og lytte til haven. Jeg laver selv mine buksbom hække, så det tager jo lidt tid, men det er helt fint. Knus Lise Lotte

      Slet
  4. Jeg kan rigtigt godt lide din have, især det at I har mange træer og stier rundt omkring. Jeg ville så gerne have flere mindre træer i vores have, men ved slet ikke hvad og hvordan - derfor nyder jeg at se det hos I andre. Dejligt med sådan et drivhus med plads til at sidde og slappe af. Bar jord - næh... det er heller ikke noget jeg dyrker, hvis jeg kan se mit snit til noget andet.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla. Vi køber de træer vi kan lide og så ser vi efterhånden om de evt. bliver for store til at passe ind. Vi læser en masse først, men man kan jo komme til at lave et UPS køb :). Ja drivhuset er vores skønne plet, i stedet for udestue. Knus Lise Lotte

      Slet
  5. What a wonderful garden. I love the natural look and know it's a lot of effort :). I also have apple trees with different sorts of apples on one tree. That's fun!!!
    All my best and happy days
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for your nice comment :). Lise Lotte

      Slet
  6. Hej. Jeg synes, det ser rigtig hyggeligt ud og så kan jeg godt lide, at I har mange træer, det skaber en god stemning og hygge i haven med gamle krogede træer, jeg håber, at mine små nyplantede æbletræer bliver lige så fint som jeres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birgitte. Tusinde tak. Vi har en lille have, så vi gør alt for at den er hyggelig og med så meget af de vi kan lide som muligt. Er sikker på at jeres æbletræer nok skal blive gode. Vores stor her, da vi købte haven, så vi havde ikke udfordringen, de gror bare :). Kh Lise Lotte

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...