tirsdag den 3. april 2012

Vil du være med

Anne fra Moseplassen har startet en ny konkurrence. Yndlingsforårsblomster :) Ja der kan jo være flere. Og jeg har flere jeg er vild med, så det var rigtig svært og vælge.

Lige nu er jeg en lille smule forelsket i Nikkende Kobjælde. Har af flere gange forsøgt og frøså denne lille forårsbebuder, men uden det helt store held. Så nu har jeg købt mig til den.

Nikkende Kobjælde på vej - ikke at den gør det store væsen af sig.
Måske heller ikke særlig køn, men det bliver bedre :)

Ja når man ser de første skud vælde op af jorden, kan man måske ikke lige se skønheden i den, men vent bare, det kommer.

Den er så fin og ser ud som om den breder sig, så det er jo en ekstra gevinst. Efter de mislykkede forsøg med at så den blev jeg helt glad over at se, at den nu endelig havde tænkt sig og ville slå sig ned i min have :)

Godt på vej - jeg syntes altså den er frygtelig smuk.

Det er næsten lidt som den Grimme Ælling. Først ikke særlig køn og måske lidt overset, men så springer den ud, og så skal jeg love for, at den vinder en plads i mit forårshjerte. Så det er med at nyde den for nu går det stærkt.

For inden længe ser den så sådan her ud:


Eftersom det er første år, den er min have, har jeg lige opdaget, at den passer særlig fint til min bunddækkende grønne plante, der smyger sig omkring Kobjælden. Utilsigtet - men det passer mig ganske udemærket.

Har du også fået lyst til at vise din yndlingsforårsblomst eller en forårsblomst, du syntes er særlig smuk, så læs mere her og meld dig evt. til konkurrencen.

32 kommentarer:

  1. Å ja den er så fin ,store flotte blomster som kommer tidelig .
    fine bilder , Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit. Tusinde tak. Det er svært og vælge en yndling, når nu der er så mange man godt kan lide.

      Hilsen
      Lise Lotte

      Slet
  2. Det var godt nok en svær en. Jeg har mange. Skovanemone måske.

    Kh Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe. Ja den er svær. Jeg er også vild med anemoner, men ville vælge en der måske også var lidt anerledes, så andre måske også kunne se, hvor køn den er.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  3. Nydelig kubjelle! Jeg har bare den som er blålilla, men skjønner nå at jeg må anskaffe meg andre farger også!

    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi. Ja jeg har også opdaget, at den fås i mange farver - også hvid - og den kunne jeg rigtig godt tænke mig og få fingrene i.

      God Påske
      Hilsen Lise Lotte

      Slet
  4. Hej Lise Lotte, den er også meget dejlig :) Jeg har den i mørklilla, men den er ikke så langt fremme som din.

    Jeg har af indlysende grunde valgt anemonerne til konkurrencen.

    held og lykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Det kan jeg godt forstå du har :) den er nu også meget smuk. Et dejligt tegn på, at foråret er på vej. Holder selv meget af den

      Også held og lykke til dig .....og God Påske

      Hilsen Lise Lotte

      Slet
  5. Ja Lise Lotte kobjælden er også meget smuk, det må jeg medgive dig. Held og lykke i konkurrencen, måske er du lige så heldig som sidst.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Tusinde tak. Ja nu må vi se, men det er nu meget hyggeligt og være med :)

      Ha´ en rigtig god dag.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  6. Du har ret, den er vidunderlig smuk den Kobjælde:-)min mand købte en til vores have for et par år siden, den er bare blå-lilla.Først kunne jeg ikke se det store i den men nu er jeg blevet så glad for den:-)kh.Jeanette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette. Engang imellem så får de planter, man får foræret også en særlig betydning. Jeg har også fået lidt planter på den måde og er så kommet til at holde så meget af dem, netop fordi de er givet til mig.

      Ha´ en god dag.
      Kh Lise Lotte

      Slet
  7. Den er også ret sød den lille kobjælde så jeg forstår godt at du er glad for den:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke - og nu har jeg jo opdaget, at I bloggere også har den i andre farver, så nu går der sådan lidt samler i mig :) Især den hvide er jeg faldet pladask for.

      Ha´ en skøn dag.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  8. Hvor er den smuk - endnu en blomst der 'mangler' i min have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det her bloggeri er lidt "farligt". Jeg falder også for så mange planter, så engang imellem må jeg holde lidt igen.....og det er altså svært. Der er så mange smukke planter i jeres haver :)

      Ha´ en skøn dag
      Kh Lise Lotte

      Slet
  9. Ja, kobjælde er også en af mine yndlinge i forårshaven :-)
    Jeg så den første næsten udsprungne knop på mine idag.
    Held og lykke i konkurrencen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Hanne. Og det gode er at de knopperne springer ud sådan lidt på skift, så man har glæde af dem længe. Jeg ville så gerne kunne frøformere min, men det er mig altså totalt umuligt.

      Jeg vil prøve igen, når min plante sætter frø og ellers må jeg jo bare indse, at skal jeg have den i min have, må jeg købe mig til den :):)

      Ha´ en rigtig god dag.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  10. Den er også fin - jeg har kigget på den adskillige gange, men aldrig fået købt en! Det er da en fejl ;-) God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg havde også kigget på den og købt frø, men der kom aldrig noget op. Så sidste år blev den købt fix og færdig, det hjalp :) Og nu er jeg så glad for den, så jeg har fået kigget på den i hvid.

      Rigtig God Påske til dig også.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  11. Kobjælden er også en af mine absolutte yndlinge :o)
    Jeg elsker at de er så 'behårede', bladene er rigtig fine, blomsterne er vildt smukke og selv frøstandene er smukke :o)
    Mine hedder opret kobjælde, jeg ved ikke om det er de samme - men de er i hvert fald slet ikke så langt som dine... men jeg glæder mig til gensynet :o)

    Held og lykke i konkurrencen og ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Betina. Jeg ved ikke lige om min hedder en Opret Kobjælde, men de er nu smukke. Og ja frøstandene går jeg såmænd også og glæder mig over. Har lige læst hvordan man får størst succes med at så, så det skal prøves, når den tid kommer. Det har jeg nemlig indtil nu ikke kunnet.

      Rigtig god Påske.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  12. Kubjeller er jo helt vidunderlige rett og slett!
    Jeg har sett bilder fra en kubjelle-eng en plass i Danmark, viltvoksende teppe av kubjeller og primula, utrolig nydelig.

    Veldig koselig at du er med på også denne konkurransen, jeg har det supertravelt for tiden med forberedelser til en Hagemesse som foregår like utenfor Oslo, og nå lurer jeg på om du har lyst til å bidra til Hagebloggerenes stand. Som en del av standen så har jeg tenkt å presentere noen av bildene som var med på x-faktor blomsterutgaven og jeg ønsker å bruke ett av dine.

    Bildet vil bli vist i ca 20x15 cm størrelse, og det blir tydelig merket med adressen til din blogg.

    Jeg ønsker å bruke bildet av den blå/lilla klematisen.
    Dersom dette er greit for deg så vennligst send meg en epost så raskt som mulig på (anne @ moseplassen.com). Det er veldig fint om du sender meg bildet i eposten så blir det bedre kvalitet på bildet ditt en om jeg henter det fra bloggen din. Og jeg setter også stor pris på om du legger ved adressen til bloggen din så blir det en ting mindre for meg å holde styr på.

    På forhånd takk, og fortsatt god påske!
    Anne :)

    SvarSlet
  13. Nydelig bilde av din kubjelle! Den ser så lodden og myk ut når den er på vei opp :) Jeg har selv forsøkt å så den i flere år, men har heller ikke hatt hell med det, så jeg må nok også kjøpe den!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu har jeg fået et tip om, at den skal så med friske frø, måske derfor mit projekt med at så er gået galt. Men jeg prøver lige igen når den tid kommer.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  14. Lise Lotte vil du sende din adr. igen! Jeg kan ikke finde den..sendes til:
    bente@benjo.dk TAK og undskyld ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente. Er sendt til dig.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  15. Hej Liselotte
    faldt lige over din blog og har været inde og se dine dejlige roser. det er en flot blog du har med mange detaljer jeg godt kunne bruge.
    Tror der måske bliver lidt gang i koblælde frø bytning når de er klar, Jeg er nemlig en af dem som flere gange har købt frø og de duer altså bare ikke , de skal være helt friske.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  16. Hej Helle.

    Tak for roserne. Glæder mig at du syntes om min blog. Jeg skal lige en smut ind på din også.

    Ja det har du nok ret i, at der skal byttes Kobjældefrø. Jeg har været ude og købe den hvide også, jeg syntes simpelthen den er så fin en forårsblomst.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  17. Virkelig en fin vårblomst dette, og ekstra flott på ditt øverste bilde hvor den ser riktig lodden/hårete ut.
    Jeg prøvde å plante en bitteliten slik for et par år siden, men jeg har visst vært uvøren med spaden og glemt hvor jeg hadde plantet den... Lykke til i kokurransen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Monique. Hi hi kender godt det med spaden. Tror også der her i haven "forsvinder" noget på den bekostning. Det er altså svært og huske hvor man planter tingene :)

      Og tusinde tak. Der er mange flotte foto med.

      Rigtig god weekend.

      Hilsen Lise Lotte

      Slet
  18. Nydelig, og for en fantastisk farge!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...